ՀՀ-ում միջազգային որակի կրթության ապահովման իր առաքելությունը
BSMI-ը իրականացնում է իր ամենակարևոր ռեսուրսի՝ դասախոսների շնորհիվ։
Մենք մշտապես ոգևորված ենք՝ մեր թիմը համալրելու ոլորտի առաջատար մոտիվացված մասնագետներով։
Եթե ցանկանում եք դառնալ BSMI Team-ի անդամ, ստորև լրացրե՛ք հայտը, և մենք կապ կհաստատենք Ձեզ հետ։
Թո՛ղ տվյալներդ, և մենք կապ կհաստատենք քեզ հետ:
Ի՞նչ է վաճառքների ձագարը
Վաճառքի ձագարը (sales funnel, purchase funnel) – մարքեթինգային մոդել է, որը ներկայացնում է գնորդի շարժումը վաճառքի գործընթացի էտապներով՝ առաջին կոնտակտից մինչև գործարքի կատարում:
Տերմինն ի սկզբանե առաջարկվել է 1898թ.-ին Է.Ս. Լյուիսի կողմից՝ որպես «սպառողական ձագար», որը մատնանշում էր գնորդների ճանապարհը՝ մտորումներից մինչև գնում՝ ծանոթություն, հետաքրքրվածություն, ցանկություն, գործողություն:
Ի՞նչ տեսք ունի վաճառքների ձագարը
Ձագարի գրաֆիկական պատկերը հիշեցնում է շրջած բուրգ, որը կարելի է պատկերել հետևյալ կերպով՝
Մասնագիտական գրականության մեջ կան այս մեթոդի շատ մեկնաբանություններ, որ նկարագրում են ձագարի տարբեր էտապները/փուլերը, բայց բոլորն էլ ունեն ընդհանրություն. սկզբնական կոնտակտների թիվը միշտ գերակշռում է փաստացի գնորդների քանակին:
Եթե սա բացատրենք վերոնշյալ օրինակով, ապա առաջին փուլում կլինեն բոլոր այն մարդիկ, ովքեր ունեն մեր ապրանքի նկատմամբ պահանջարկ (ենթ.՝ 1000 մարդ):
Նրանցից ոչ բոլորը գիտեն մեր խանութի մասին (օր.՝ 700 հոգի):
Այս է պատճառը, որ ձագարի առաջին շրջաններն ավելի լայն են, քան վերջինները, և հիմնականում հենց այսպիսի տեսք էլ ունի «վաճառքների ձագարը»:
Ինչու՞ է անհրաժեշտ վաճառքների ձագարը
Ձագարը վաճառքների՝ առաջինից մինչև վերջին փուլի էֆֆեկտիվության վերլուծության կատարյալ գործիք է: Այն թույլ է տալիս հասկանալ, թե որ փուլում է տեղի ունենում պոտենցիալ հաճախորդների ամենամեծ կորուստը, դուրս բերել դրա պատճառները, եզրակացություններ անել մենեջմենթի որակի և վաճառքի էտապներից որևէ մեկի վրա գործադրած ջանքերի ինտենսիվացման վերաբերյալ: Ձագարի մասին հստակ պատկերացումը օգնում է ոչ միայն գտնել ձախողման պատճառները պոստֆակտում, այլ նաև կանխատեսել հնարավոր կորուստները և կանխարգելել դրանք:
Ի՞նչ փուլեր է պարունակում վաճառքների ձագարը և ինչպե՞ս ստեղծել սեփականը
Պետք է նշել, որ չկա ձագարի ունիվերսալ սխեմա, քանի որ յուրաքանչյուր բիզնես հատուկ է իր մասշտաբով, գործունեության ոլորտով, հաղորդակցության ալիքներով, վաճառքի գործընթացով և այլն: Մի դեպքում դա ինտերնետ խանութ է գովազային տարբեր ալիքներով, որ բերում են կայք, և այս դեպքում հաճախորդի հետ փոխազդեցության շղթան բավականին երկար է (օրինակ՝ գովազդի դիտում – քլիքով տեղափոխում կայք – կատալոգի ուսումնասիրում – ապրանքի ավելացում զամբյուղ – գրանցում – պատվերի ձևակերպում, վճարում): Ուրիշ օրինակ կարող է լինել տեղի գեղեցկության սրահն առանց հաղորդակցության որևէ ալիքի, և շղթան ավելի կարճ է՝ սրահի մասին իմացություն – այցելություն/ծառայություններից օգտվել – վճարում:
Ինչպե՞ս ստեղծել սեփական ձագարը
Միայն մեկ քայլ է անհրաժեշտ՝ պատկերացնել սպառողի ճանապարհը, բաժանել բիզնեսը փուլերի (հաշվի առնելով հաղորդակցության առկա ալիքները) և ընտրել դրանցից ամենաչափելիները: Ճանապարհը սկսվում է հենց առաջին փուլից՝ պահանջարկի բացահայտում, տեղեկացվածություն և այլն, և ավարտվում է գնումով:
Ո՞ր ցուցանիշներն է պետք չափել
Վաճառքների ձագարի ցուցանիշները կարելի է դասակարգել հետևյալ կատեգորիաների՝ քանակական և որակական:
Քանակական ցուցանիշներ
Անշուշտ, սկզբում պետք է վերլուծել վաճառքի ձագարի տվալները, այսինքն` հաշվարկել մի էտապից մյուսի փոխարկումը:
Սա թույլ է տալիս հաշվել, թե պոտենցիալ հաճախորդների քանի տոկոսն է տեղափոխվել մի էտապից մյուսը (օրինակ՝ գիտեր խանութի մասին և այցելել է խանութ), գտնել խնդրահարույց կետերը և աշխատել դրանց վրա:
Որակական ցուցանիշներ
Շատերը մոռանում են, որ բացի քանակական ցուցանիշներից կան նաև որակականները, որոնք ավելի կարևոր են: Հենց որակական ցուցանիշներն են թույլ տալիս հասկանալ հաճախորդներ կորցնելու պատճառները: Ակնհայտ է՝ որքան շատ լինի մեր ապրանքի պահանջարկը, և որքան ավելի շատ մարդ իմանա մեր մասին, այդքան ավելի շատ մարդ կայցելի մեր խանութ և գնում կկատարի: Սա թեորետիկ մասն է, սակայն պրակտիկայում հաճախ պատահում է, որ ամիսներ են ծախսվում գովազդի վրա, բայց երբ մարդիկ գալիս են խանութ, չեն հավանում վաճառող-խորհրդատուների սպասարկումը. այս ժամանակ էլ հենց «մաղվում է» նրանց մեծամասնությունը:
Անհրաժեշտ է մշակել որակական բաղադրիչի վերլուծության կրիտերիաներ (կայքի հարմարավետություն, պատվերի լրացման ձևեր, սպասարկման որակ և այլն) և անընդհատ վերլուծել յուրաքանչյուր փուլը, որպեսզի ավելացնենք ամբողջ ձագարի որակական բաղադրիչը:
Օրինակ, իմանալով, որ խանութի մասին իմացող մարդկանց միայն 0.48%-ն է գնում կատարում, կարելի է ձեռնարկել գործողությունների 2 տարբերակ.
«Ուշադրությունը սևեռել միայն թվերի վրա՝ չհասկանալով նրանց կապը վերջնական արդյունքի հետ, հավասարազոր է լավ ռեստորանում մեկ կիլոգրամ ուտելիք պատվիրելուն»
© Իլյա Գրոշիկով (CEO at "Biplane Performance Agency")
Ինչպե՞ս հաշվել ցուցանիշները
Օֆֆլայն գործունեություն ծավալելու դեպքում թվային հաշվարկները կարող են մի փոքր բարդ լինել, սակայն կարելի է հաշվել այցելուների քանակը հարցերի միջոցով (օր.՝ որտեղից են լսել Ձեր մասին), կամ զեղչային կուպոնների տրամադրմամբ, եթե հաճախորդը թողնի տվյալներ, QR-կոդերի միջոցով և այլն:
Եթե խոսքը գնում է ինտերնետի մասին, ապա դիտարկենք ձագարի տիպիկ օրինակ, որպեսզի որոշենք հաշվարկի մեթոդները:
Հիմնականում ինտերնետում բիզնեսի զարգացման ձագարը հենց այս տեսքն ունի:
Ստորև կքննարկենք յուրաքանչյուր ցուցանիշի հաշվարկի եղանակները:
Կայքի մուտքեր / էֆֆեկտիվ ցուցադրություններ * 100% = փոխարկումը «էֆֆեկտիվ ցուցադրություններից մուտքերի»
Նպատակային անցումներ / անցումներ դեպի կայք * 100% = փոխարկումը «անցումներից նպատակային անցումների»
Զանգեր, հայտեր / նպատակային անցումներ * 100% = փոխարկումներ «նպատակային անցումից զանգերի/հայտերի»
Գործարք / զանգեր, հայտեր * 100% = փոխարկումը «դիմումից գնման»
Ինչպես նշել էինք, շատ կարևոր է հետևել յուրաքանչյուր էտապի որակական բաղադրիչին:
Ի՞նչ անել հետո
Կարևոր է հիշել, որ վաճառաքների ձագարը բիզնեսի կանխատեսման ամենաարդյունավետ գործիքներից է: Ճիշտ հաշվարկների տվյալները ստանալուց հետո, այն օգնում է անընդհատ ավելացնել յուրաքանչյուր էտապի փոխարկումը և ամեն փուլում տարբերվել ու առաջ անցնել մրցակիցներից: Այս գործիքի գիտակցված օգտագործումը թույլ կտա շատ կարճ ժամանակում բիզնեսը նոր աստիճանի հասցնել: